2020-07-21T16:26:15+03:00


בכל הנוגע לציוד אחרי לידה וציוד לתינוקות, יש לא מעט סוגים שונים ומגוונים של ציוד למטרות שונות. אז לפני שאת מקבלת מתנות ליולדת ומחפשת בהן את הדברים שאולי לא ידעת שאת צריכה לארוז לתיק חדר הלידה, המאמר בא יפרט בדיוק מה ציוד החובה שאת צריכה לבית החולים ומה ציוד החובה שאת צריכה לבית.


ציוד שצריך להביא לבית החולים

לפעמים יש תחושה שכולם מצפים ממך לדעת את הדברים 'המובנים מאליהם', כמו איזה ציוד את אמורה להכין בתיק ההקפצה לקראת הלידה המתקרבת ובאה. אז בואי רגע נניח לשום ולמלח שסבתא שלך הכריחה אותך לשים בכיס האחורי של התיק, ונעבור יחד על הדברים שאת באמת חייבת לקחת אתך לבית החולים.


חליפת בגדים וכובע - עכשיו, כשאת מכינה את הציוד לקראת הלידה, בחירת החליפה הראשונה שהתינוק שלך ילבש כשהוא ייצא מבית החולים אולי לא נראית לך כמו משהו ששווה התעכבות מיוחדת, אבל החליפה הזו תהיה חלק בלתי נפרד מהזכרון של חוויית הלידה שלך. 


החליפה והכובע ילוו אותך ואת הילד שלך בתמונות של אחד הרגעים המטלטלים ביותר - היציאה ממחלקת היולדות עם התינוק הקטנטן שלך, הכניסה הראשונה לאוטו והנסיעה האיטית הביתה. החליפה הראשונה תיצרב בזיכרון שלך ואולי תהפוך למסורת משפחתית ותלווה אותך גם בלידה הבאה שלך.


כיסא בטיחות - הנסיעה הראשונה הביתה יחד עם התינוק, היא דבר שקשה לתאר במילים. התינוק הקטן נראה שברירי כל כך, הזמן בבית החולים עבר במהירות שיא, ועכשיו אתם יוצאים ממחלקת היולדות של בית החולים, מגיעים לחניון, מכניסים את התינוק עם הסלקל או מושב הבטיחות אל תוך הרכב ונכנסים בעצמכם למכונית.


כיסא בטיחות הוא דבר שנשחק עם השנים, ולכן חשוב להכין מראש כיסא בטיחות חדש ואיכותי שעומד בתקן הישראלי, כך שהנסיעה הראשונה עם התינוק המתוק, וכל הנסיעות הבאות אחריה, תהיינה נעימות ובטוחות. 



ציוד שחשוב שיהיה בבית

אחרי שהכנת את התיק לבית החולים, נשאר דבר לא פחות חשוב והוא הכנת ציוד לבית לקראת הגעת התינוק. אז בין קניית משחקים לתינוקות לקניית חיתולים ומשחות, בואי נעשה רגע אחד סדר ונבין יחד איזה ציוד חובה שיהיה בבית?


מיטה עם מזרן מתאים ועריסה לתינוק - בשבועות הראשונים לאחר הלידה, הלנת התינוק בעריסה סמוך למיטת היא נוחה מאוד ומצמצת את כמות הפעמים שתצטרכי לקום ולצאת מהמיטה בלילה. ניתן למצוא חנות למוצרי תינוקות שמאפשרת השכרת עריסות בעלות נמוכה.


כשאת קונה עריסה חשוב שתרכשי גם סדינים לעריסה וסדיניות על מנת להגן על הסדין ולהפחית את כמות הכביסות. שני דברים שיש להקפיד עליהם בקניית מיטה לתינוק הם תו תקן ישראלי וסורגים שטוחים (לא מעוגלים). 


עגלה - עגלה ראשונה לתינוק צריכה להיות בעלת אפשרות שכיבה בזוית של 180 מעלות, וללוות את התינוק בחצי השנה הראשונה לחייו. את יכולה לרכוש מראש עגלת טיולון שיכולה לשנות זווית, ולהשתמש בה כעגלת אמבטיה. הדבר החשוב באמת הוא לוודא כי העגלה נכנסת בקלות לרכב או למעלית, ושהיא נוחה לעלייה וירידה במדרגות.



ציוד נוסף - בין מתנות לתינוקות למתנות ליולדות, הציוד שאין לוותר עליו הוא אמבטיה לתינוק, חיתולי ניובורן ומשחת החתלה למניעה ולטיפול באודם, אבקת כביסה ומרכך כביסה לתינוקות, שמן לאמבטיה, שמן גוף לתינוקות, אלכוהול 70% וצמר גפן או מקלוני אוזניים לחיטוי אזור הטבור, וכמות בגדים להחלפה תדירה, תנור חימום לחדר התינוק (רצוי רדיאטור) ולחדר האמבטיה, בקבוקים ותרכובת מזון לתינוקות (לתינוקות שאינם יונקים), סטריליזטור לבקבוקים, מכשיר לחיטוי בקבוקים שחיוני לתינוקות שאינם יונקים וניזונים מבקבוק ותרכובת מזון לתינוקות ומוצץ ומוניטור נשימה למיטה (בהתאם לרצון ההורים).



מחפשת משלוח ליולדת? רוצה למצוא את מושב הבטיחות המתאים ביותר לילד שלך? חושב לרכוש משחקים התפתחותיים תואמי גיל לילדה? מומחים בתחום ישמחו לייעץ ולסייע לך בכל שאלה או בקשה.